onsdag 12 november 2008

Palin blev nog Mc Cains fall


I dag skriver SvD om Sarah Palin och hennes tro, varför valet gick som det gick och utsikterna framöver. Palin tror att medborgarna var rädd för att en fortsatt republikansk regering skulle öka statsskulden ännu mer. I dag på svd.se är det en artikel om att Mc Cain varit hos Jay Leno och där bla försvarar Palin som blivit hårt kritiserad efter valet.

Dessvärre tror jag att Palin blev Mc Cains fall. Visst reagerade många positivt på att han valde en kvinna till vice president kandidat men hon går inte hem hos de yngre. För mig är jämställdhet en självklarhet och därför inget överraskande att Mc Cain valde en kvinna som sin högra hand, detta händer i min värld ganska ofta. Lika ofta att en kvinna väljer en man till sin högra hand. Det är personen och dennes kvalitéer som som är viktigt!

Jag tror att Palins extremt konservativitet skrämde många, speciellt med ex abortmotstånd. Jag menar, ska inte människan själv få välja när man har möjligheteten?!

PS. bitch och pulver funkar :) - 2,4kg d.s

3 kommentarer:

Anonym sa...

Palin :Skönt att slippa en fanatisk religiös homofob i vita huset.

Anonym sa...

Vill vi göra politiken till en skrattfest? Mc är skotska och betyder son. Son till brodermördaren Cain blir McCain. Palin, är hon släkt med han som var med i John Cleese's Monty Python Flying Circus?

Anonym sa...

Jag tror inte det var Palin som fick McCain att falla. Det är fler faktorer som spelar in. De republikaner jag talat med härborta gillar Palin men ogillar McCain efterom han lutar mer åt Demokraterna. Många republikaner röstade inte alls, inte ens på McCain, han är inte konservativ nog. Det var inte fler amerikaner som röstade detta år än 2004. Antagligen är skälet till detta att många Republikaner valde att inte rösta..och demokraterna lyckades få ut fler för att rösta på deras sak eftersom Obama lutar ännu mer vänster än vad de är vana vid och det var surt att förlora..