måndag 3 november 2008

Ny vecka, nya tag


Äntligen måndag! Nya friska tag i en vecka som kantas av föredrag, besök, möten och plugg samt avslutas med en ny födelsedagashelg. Johanna fyller 6 år med pompa och ståt :) Vuxenkalas och barnkalas och en sönderbakad mamma... Men det är ju mest kul!

Nu ska jag förbereda de sista ändringarna i mitt föredrag som är i em. Min insats är att föreläsa om "Building Local Alliances – The Swedish Example" på en lokalpolitisk akademi för ryska regionala/lokala politiker. Detta i regi av Jarl Hjalmarsson Stiftelsen.

Från JHS hemsida: "Our aim is to promote development and European co-operation and integration, on the basis of freedom, democracy and market economy. This goal is achieved by activities aimed at promoting the development of democracy such as lectures and seminars aimed at political parties and organisations"

I juni hade jag förmånen att resa med en delegation från Sverige till Ryssland för att där, på plats, tala om alliansarbete på lokalnivå. En oerhört spännande och givande resa. Jag hoppas att denna dag också blir bra.

Ha en härlig måndag!

Inga kommentarer: