måndag 7 juli 2008

Natt tåg

I fredags tog jag och ungarna bussen tio i tio för att ta oss till Handen, åka pendeltåg till Centralen och sedan vidare med natt tåg till Järpen.
Att komma till centralen strax före elva en fredagskväll med en fem åring och en två åring - det var spännande för ungarna - och helt galet för mig som mamma. Kände mig hemsk som hade barnen ute så sent, dessutom på centralen - där var det fullt med fylla, som visserligen är vanligt en fredgskväll och inget konstigt i sig men jag hade glömt... Nu när jag är förortsmorsa känns det som det var länge sedan vi bodde i stan...

23,52 - dags att åka med natt tåget. Ungarna var exalterade - mamma, ska vi verkligen sova här? Roligt! Spännande! Jag själv ville mest sova - det ville inte dom...

Efter en lång natt med sparkar från lillkillen, ryckningar från tåget, stopp och start, världens hårdaste brits, för kallt, för varmt, laga välling kl 03,26, hård kudde, ingen kudde, endast slummer från min sida var vi strax före åtta äntligen framme!

Efter jag åkt natt tåg till Åre i vintras och fick kupén bredvid danska partygänget som höll på till 01,00= ok men INTE att starta igen kl 03,00 - då sa jag ALDRIG MER LIGGVAGN!!! Men det höll jag inte - nu ska jag bara åka natt tåg om jag får egen sovkupé!! ENDAST!!! Gärna med dusch... :)

Ha det gott!

Inga kommentarer: