måndag 7 juli 2008

Bestulen!!!

Det finns verkligen folk med för mycket fritid! Usch, i kväll var jag ner till Rudan här i Haninge för att pröva våtdräkten inför Vansbrosimningen på lördag. Ställde min lånade bil på parkeringen och gick ner. Bytte om och tog mig en tur i vattnet - och vad händer? Jo ett gäng skitungar har länsat min väska på mobiltelefon, bilnyckel, mitt guldhalsband som jag fick av mamma och pappa vid studenten och min guld/diamant ring.

Uppe ur vattnet och ombytt märker jag detta - bilnyckeln? Vart är bilnyckeln? Inte nog med allt ovan, de hade tagit mina cigg oxå! Precis när man verkligen behövde kedjeröka...

Tack Pärre! En riktig vän i nöden kom och hjälpte mig samt väntade tills extra nycklen kom. Tack till killen som kom förbi och lånade ut sin mobil til mig så jag kunde ringa polisen. Det är ett kapitel för sig... ringde 112 eftersom det precis hade hänt men kom aldrig fram - hur kan det vara möjligt? Tänk om jag hade varit knivhuggen och höll på att dö? Ringde 11414 och fick stå i telefonkö i 5 minuter. Tur att jag själv var oskadd!

Inte nog med detta nu, när jag sedan ringer försäkringsbolaget kommer JAG att behöva betala självrisk för att några IDIOTER har stulit MINA saker. Tur att de inte dök upp när jag stod och väntade vid bilen, då var jag så arg att jag såg rött.

Vad fantastiskt det är att ha goda vänner som ställer upp när man behöver det! Galet bra. TACK TACK TACK!!!!

Undrar om jag hade något mer i västen? Helt ostrukturerad i hjärnan -dax att sova och kanke gå igenom vad jag lagt i fickan.

Ha det gott!

Inga kommentarer: