måndag 23 maj 2011

Service är verkligen A och O

Tänk vilken skillnad en person kan göra! I går åt jag lunch på det mest fantastiska lilla Italienska ställe man kan tänka sig! En smarrig Pizza med basilika, mozzarella, små tomater och Parmesanost - galet gott! Solen lös och vi satt svalt i skuggan.
Servitrisen, en vacker, glad och genuint trevlig tjej skötte servicen med bravur! Allt klaffade! Vi fick beställa precis i tid, mat och dryck kom precis i tid, hon lyckades med sin fantastiska personlighet få oss att beställa dessert fast vi egentligen inte ville ha någon... och dessutom påpekade vänligt men bestämt att vi inte ätit upp och det bör man ju göra... ha ha, förskollärarna vid bordet bredvid skrattade gott när jag greppade gaffeln och tryckte i mig sista biten :) Jag var glad ändå. Nöjda och glada betalade vi och lämnde en bra slant till dricks. Hit ska vi verkligen komma tillbaka!

I dag ilade vi tillbaka till samma ställe för att få njuta av detta fantastiska lilla ställe igen. När vi väl gick därifrån så undrade jag om det verkligen var samma ställe som i går? Servitrisen och servitörerna var annorlunda... inte så mycket service här inte och vänta, ja det kan man väl göra... på ALLT fick vi vänta. Slutligen när vi skulle betala - så fick vi oxå vänta. Galet länge! Ingen drick blev det denna lunch, usch vad tråkigt att "min" mysiga restaurang inte längre var så bra och mysig.

Tänk vad snabbt det kan gå att förstöra något i en verksamhet, som egentligen är riktigt bra, genom att ha fel person som möter gästen/kunden/brukaren. Det är verkligen tänkvärt!

Inga kommentarer: