fredag 8 april 2011

Roligt värre!

Näringsriktig och bra mat för våra barn är så otroligt viktigt. I går delades Arlas Guldko 2011 ut med pompa och ståt på Grand Hotell i Stockholm. Vinnaren i kategorin "Bästa matglädjeskola" blev: RUNSTENSSKOLAN I HANINGE! Juryns motivering ”Med stort hjärta, gott hantverk och utpräglad känsla för att locka och utmana unga smaklökar, lyckas köket skapa ett engagemang kring skolmåltiden på både bredden och djupet. De höga ambitionerna märks i omsorgen av varje detalj, där ingenting är för krångligt att göra på sitt eget vis. Lycka är att vara gäst i den här restaurangen – där matglädjen både bultar och brinner.” Det är så roligt! Jag har själv varit där och ätit maten i skolan - galet gott! När till och med jag äter en helvegitarisk måltid och tycker att det smakar suveränt, ja då har man lyckats, för ni som känner mig vet ju hur mycket jag gillar grönsaker :) Ja det är ju inte så ofta de hamnar på min tallrik... men här slukade jag allt som en varg. Bra jobbat! Stort grattis!

Inga kommentarer: