tisdag 12 april 2011

Förnyade löften i Las Vegas


Vilken grej! I år firar vi 10 årig bröllopsdag och Anders 40 årsdag. Sedan länge bestämt styrde vi kosan mot USA. Anders har nog i minst 10 års tid önskat att få åka till Las Vegas - nu var det dax! För att hålla upp shoppingtarmen hos mig så bokade vi in ett par avslutande dagar i New York också.


I Las Vegas var det helt galet! Det ena hotellet mer storslaget än det andra.. vi bodde på Excalibur som såg ut som ett Riddarslott tagit direkt ur en Disneyfilm. På ett annat hotell, jag tror det var MGM Grand, så fanns det levande lejon i en glasmonter, på ett annant hotell, Treasure Island var det piratshow utanför varje kväll... ja det var häftigt att se. Vi var 8 glada i gänget och en av höjdpunkterna på resan var dagstripen till Hoover Dam och Grand Canyon. Vi slog på stort och flög helikopter över Grand Canyon - det var mäktigt! En hel del bra inköp gjorde vi också på bland annat Premium Outleten som ligger norr om "Strippen" Jeans för 20 dollar mm - det är grejjor det!


Vi förnyade våra löften inför Elvis - jag höll på att skratta ihjäl mig! Men utöver de "vanliga" löftena har jag nu dessutom lovat Anders att aldrig "Return him to sender" eller "step on his blue suede shoes" :) Efteråt gick vi fnittrandes till Bellagio hotells fin fina restaurang Prime som enligt guideboken hade bästa steken i stan. Den var himmelsk!


Avslutande 2 dagar spenderade vi i New York med vidare god mat och dryck därtill. En hel del shopping och massor av långa promenader. Vi sprang oxå en morgonrunda i Central Park - det var kul! Några var på NHL match och vi andra gled upp till Mandarin Orientals sky bar för en mumsig drink och en hänförande utsikt över Central park.

Skor är ju min last och det blev ju ett antal par - här är en bild av ett par av dem - coola va?!

Inga kommentarer: