söndag 5 september 2010

Lars Ohly ska få min gamla bröstpump

Allvarligt, trodde jag hörde fel men det gjorde jag inte. Lars Ohly (V) vill dela föräldraförsäkringen helt lika mellan föräldrarna och inte ha de dagarna överlåtelsebara på den andre föräldern. Efter 7 mpnader menade han på Svt idag att om mamman förtfarande ammar så ska hon pumpa ur så att mannen kan vara hemma. Jag bara undrar - VEM ÄR HAN ATT BESTÄMMA DET? Hur vet han vad som är bäst för familj a, b eller c?
Han tror att detta ska öka jämställdheten. Eller hur...

Nej, jag tror inte på det! Nej! Nej! Nej!
Jag tror på att människan har kapacitet att kunna ta egna beslut om den egna familjen. Jag tror att det mamman och pappan kan bestämma detta själva. Jag tror att en Lars Ohly (V) variant inte skulle främja jämnställdhet utan bara drabba den oskyldige - barnet!

Och slutligen, vet han hur förbenat ont det gör att pumpa mjölk? Ska leta i mina gömmor efter min gamla så kan jag ju skicka över den....

Länkar: Svd1, DN, Aftonbladet, Expressen

Inga kommentarer: