onsdag 21 januari 2009

Skolbesök

Har idag varit på gymnasieskolan Fredrik här i Haninge i min nya roll som Ordförande i Gymnasie och vuxenutbildningsnämnden. Vilket engagemang och drivkraft! Det genomsyrade hela verksamheten och var fantastiskt! En entreprenörsanda i toppklass vill jag lova eftersom vart än jag gick fick jag erbjudande om att köpa friggebodar, lekstuga etc Kalas! Synd bara att jag inte har någonstans att ställa dem :)

Fredrik är en av de mest sökta skolorna i Stockholms län och är en skola vi verkligen ska vara stolta över. Jag fick visat för mig hur man i ett dataprogram tar fram hur man svarvar en "mojutt", sedan ska man skicka infon till en maskin och ut kommer "mojutten" - Teknikens under!

Är du i skolsökartagen rekommenderar jag varmt att gå in på deras hemsida och läsa mer.

Ha en härlig onsdag!

Inga kommentarer: