tisdag 6 juli 2010

Anna Maria, jag kryssar Anna Maria...

I dag var jag på ett seminarie med Företagarna och Sveriges Bryggerier. Inbjudna gäster i panelen var bla Jordbruksministern, Anna Maria Corazza Bildt, Jens Spendrup, en duktig entreprenör från Gotland, en vänsterpartist och en sosse. Låter som en Bellmanhistoria och det var det nästan. Jag skrattade så jag fick ont i magen. Anna Maria spoade mattan med oppositionen som förnärmat stormade av scenen utan anledning. Han ska ha stor eloge dock att han kom tillbaka och gick upp igen men vilken cirkus det blev. Stor debatt om gårdsförsäljning i Matlandet Sverige, speciellt om den gårdsförsäljningen som handlar om alkoholhaltiga drycker. V är mot, emot, gegen, against - ja så emot man kan tänka sig... Jag hoppas att det blir så att gårdsförsäljning av alkoholhaltiga drycker snart blir okej. Det vore bra!

Inga kommentarer: