fredag 19 februari 2010

Titta det snöar, titta det snöar, allting vitt vitt vitt...

Sitter på tåget till Uppsala och förundras över att trafiken i Stockholm åter är ur led. Nu har vi ju faktiskt haft snö länge så de flesta borde ha märkt att den är där, att det betyder att det är halt och att det kan vara en ide att vara extra försiktig om det ramlat ner 5cm nysnö över natten. En av mina vänner var ruskit nära en krock idag, på Nynäsvägen in till stan var det tre bilar i en krock, hur ska dagen sluta? Jag håller tummarna för att det går bra för alla i trafiken idag och uppmanar alla att ta det extra lugnt, alla vill vi hem och fira fredag idag.

Alexandra

1 kommentar:

Maria H sa...

Ville bara hålla med om något som jag själv förundrats över mycket...
Alla dessa olyckor när snön kommer. Det är ju uppenbart att de som ej anpassar sin körning efter väderleken drabbas av olyckor.
Men om det vore, som det många gånger framhålls, snöns fel så är det ju konstigt att bara en del drabbas.
Nej, jag anser att det beror på den som kör om trafikolyckor inträffar. Rätta mig om ni tycker att jag har fel.