måndag 23 november 2009

110 knyck och Derivator

Håller nu på att plugga in matte c på Centrum Vux och bland annat räknar vi derivator. Kul när jag faktiskt förstår och hänger med. Tänk om jag hade haft en bra mattelärare i grundskolan, då hade jag snart fått nobelpris i ekonomi... Skämt å sido, det är så otroligt viuktigt med bra lärare! Nu har jag gått i 20 år och haft komplex för att jag varit dålig i matte - fast - jag har klarat galant att lägga budgetar, följa upp dem etc... Komplex helt i onödan - för jag fick VG på förra provet!!! Det är stort!

Har en kompis som har en derivatablogg :) Den heter 110 knyck, den mäster hastigheten på en punkt mitt i livet - fast den verkar konstant för min kompis... hastigheten alltså, alltid fullt ös och jag tror vi är rätt lika, det går om man har kul - och det blir inte roligare än vad man gör det till.

Jag önskar er en härlig vecka!

Alexandra

Inga kommentarer: