tisdag 28 juli 2009

Hus eller cykelsemester?!

I går stod jag på balkongen och skarapade färg från ett av fönstren. Solen sken och att kunna stå i bikini och arbeta i godan ro utan stress är fantastiskt rogivande. Det blir dessutom bra träning för armarna :) I samma veva cyklar en familj förbi som är på cykelsemester. De stannar vid korsningen och dricker lite vatten medan mamman i familjen nickar mot mitt håll och säger till sina barn: " Ja, där ser ni varför vi inte har någon sommarstuga, bara slit och släp och jobb hela tiden. Nu är vi fria att cykla runt vart vi vill istället"

Jag brukar säga samma sak fast tvärtom till mina barn när vi köt förbi svettiga, oduschade, överlastade cyklister på vägarna här på Gotland. Tur barn att vi har vårt vackra hus. Cykelsemester på Gotland verkar vansinne. De håller med.

Det mest fantastiska är ju att vi alla är olika. Vissa trivs på cykelsemester och andra inte. Jag är nöjd med mitt liv och de verkade nöjda med sitt.

Inga kommentarer: