lördag 6 oktober 2012

Föreläser i Baku, Azerbaijan

Är just nu i Azerbaijan. Eller som det stavas på svenska Azerbajdzjan... undrar varför det är svårare på svenska än på deras egna språk? Nåväl, i går var det konferens med regionala ordföringar och jag höll i ett pass som handlade om att leda regional organisation. Jag berättade om mina tankar och funderingar om ledarskap och om vilka utmaningar som vi haft och hur vi tacklat dem. Dagen avslutades med en kort sightseeing runt i Baku och sedan en middag på en trevlig restaurang med azerisk mat och musik. Vi till och med dansade en sväng. Spännande! Speciellt som jag inte ens dansar i Sverige ;)

Idag och i morgon är det en konferens för ungdomsförbundet och idag har jag talat om "How to prepare tomorrows decision makers"

Att få resa som talare med Jarl Hjalmarssonstiftelsen är verkligen ett hedersuppdrag. Oj vad jag får möjligheten att lära mig massor och jag hoppas att jag kan tillföra något också. Vilka olika världar vi lever i.

Inga kommentarer: