lördag 15 augusti 2009

Nu är det i morgon...

När jag växte upp fanns det någonstans en väggbonad skriven på Jamska. Den beskrev ett ostädat hem bland annat och avslutningsvis stod det - allt je ske jära de jär ja i måra. Allt jag ska göra, det gör jag i morgon. Så känns det med mitt tentaplugg just nu.... men nu är det liksom i morgon... hel sommaren har gått och inte en sida har jag läst utan bara jäst och solat... i och för sig målat ett och annat på Gotland och sprungit mm mm men skolarbete har varit lika främmande som att blanda drink på coca cola.

Så, då är det bara att bita i det sura äpplet och sätta sig ner och försöka plöja en 5 cm tjock bok på engelska - som i och för sig skulle ha varit läst redan i våras men jag testade att göra tentan utan att ha läst hela boken - oj vilken bra idé... Nu ska den läsas! Så det är bäst att jag slutar upp med att komma med undanflykter såsom att kolla mailen, blogga, baka bröd, eller bara ...någonting annat. Nu är det plugg som gäller! See yah!

Inga kommentarer: