torsdag 5 mars 2009

Sol

Solen lyser fram och värmer! Det är fantastiskt! Det droppar från taket och vid husknuten spirar några små lökar.

Har spenderat sportlov i Jämtland med skidåkning, pulka, snowracer, skoter och korvgrillning. En hel vecka med fokus på barnen och uteliv - det var välbehövligt för oss alla!

Lågkonjunktur eller inte - rätt attityd tror jag tar oss lång! Vi måste lyfta det positiva, låta det negativa komma fram i ljuset då det är endast via en belysning som skuggor försvinner :) och komma framåt tillsammans i rätt riktning.

En otroligt rolig och positiv nyhet är att SKL (Sveriges Kommuner och Landsting) har tillfrågat Haninge Kommun att vara med i ett projekt om goda skolexempel. De starka förbättringar som Haningesskolor gjort de senaste åren kvalificerar Haninge, som en av 16 kommuner i landet, att delta i projektet. Det är verkligen roligt för skolorna i kommunen att deras fantastiskt goda arbete inte bara märks av elever och föräldrar utan också uppmärksammas av resten av Sverige.

Ha roligt är viktigt! Därför vill jag delge er en rolig kommentar från min treåring. Jag sa till honom flera gånger att sitta still vid matbordet men utan framgång, sa sedan men, har du myror i brallan eller? Till svar fick jag: Näe, det är skalbaggar...

1 kommentar:

Åsa sa...

UNDERBAR kommenar. Han är ju skön din pöjk! Kram!