måndag 28 september 2009

Gamla mynt - gammal tant?

Läser på Svd.se att 2 kronan är på intågande. Talade med några av mina kursare om detta idag och jag sa att då blir allt snart dyrare :) Då fick jag frågan - hur menar du då? Bara för att man inför en 2 krona betyder inte det att 1 kronan försvinner!

Jo jag tror det. När jag var liten köpte vi 5 öres kola och sen kostade de helt plötsligt 10 öre och nu kostar en kola 1 krona. Snart 2 kronor...

5 öres kola???? Mina kursare har aldrig handlat med 5 öringar men så länge sedan är det väl ändå inte??? Bara en sisådär 25 år skriver Expressen.se Jag tycker inte att jag är gammal men uppenbarligen har man varit med ett tag, det måste väl ändå räknas hur man känner sig och hur man beter sig? Ingen gammal tant här inte!

Alexandra

Inga kommentarer: